E-mailaccounts beheren
In ons Service Centre kunt u e-mailaccounts die onder uw hostingpakket vallen beheren via het 'Hosting'-tabblad. Dit overzicht toont een aantal verschillende mogelijkheden. Zorg dat de juiste domeinnaam is geselecteerd in het dropdownmenu bovenin, voordat u wijzigingen aanbrengt.
Inhoud
E-mailadressen beheren
U kunt e-mailaccounts aanmaken, beheren en verwijderen wanneer u als administrator bent ingelogd op ons Service Centre. U vindt deze optie op de 'Hosting'-pagina onder 'Gebruiker/mailbox'.
Let op: Wanneer u instellingen voor een individuele mailbox wilt aanpassen, zoals een afwezigheidsbericht of spamsettings, dan kunt u dit doen door als de betreffende gebruiker in te loggen op onze webmail.
Bestaande e-mailaccounts wijzigen
Om de instellingen of het wachtwoord van een e-mailaccount aan te passen klikt u op het potloodje voor het betreffende e-mailadres in het gebruikersoverzicht. U kunt nu de wijziging doorvoeren en opslaan.
Let op: Mogelijk wordt u gevraagd om nogmaals uw administrator-wachtwoord in te voeren om bijvoorbeeld het wachtwoord voor een gebruiker te wijzigen.
Nieuwe gebruiker/mailbox
Nieuwe e-mailaccounts kunnen worden aangemaakt door bovenin op de blauwe knop '+ Gebruiker toevoegen…' te klikken, of door het tabblad 'Nieuwe gebruiker/mailbox' te selecteren. Ga naar de verschillende tabbladen 'Algemeen', 'E-mail' en 'Spam' om de gegevens in te voeren en klik dan op 'Maak aan'.
Om een e-mailadres aan te maken moet u de volgende gegevens invoeren:
Gebruikersnaam
Vul bij 'Gebruikersnaam' het deel van het e-mailadres in dat voor het apenstaartje moet komen. Als u het e-mailadres 'voorbeeld@greenhostdomein.nl' wilt aanmaken dan vult u hier dus 'voorbeeld' in.
Volledige naam
De 'Volledige naam' is de naam die een ontvanger te zien krijgt als afzender wanneer u vanuit onze webmail een e-mail stuurt.
Nieuw wachtwoord
Een nieuw wachtwoord moet minimaal 8 karakters lang zijn. Gebruik alstublieft een lang en sterk wachtwoord, om de kans dat de mailbox wordt gehackt te verkleinen. Wij raden aan om gebruik te maken van random wachtwoorden, in combinatie met een wachtwoord-manager.
Als u een mailbox voor iemand anders heeft aangemaakt, laat deze dan het nieuwe wachtwoord zelf weer wijzigen via onze webmail.
E-mailaccounts verwijderen
U kunt e-mailaccounts verwijderen met het prullenbak-icoon dat vóór het e-mailadres staat in het gebruikersoverzicht. Houdt er rekening mee dat hiermee ook alle mails in de mailbox zullen worden verwijderd, tenzij deze ook ergens op de computer van de gebruiker zijn opgeslagen.
Het beheerdersaccount zelf is niet te verwijderen. Hiervoor wordt dan ook geen prullenbak-icoon getoond.
E-mail doorsturen naar een andere mailbox
Als u meerdere e-mailadressen wilt beheren, maar niet voor elk adres een aparte mailbox aan wilt houden, dan kunt u een 'e-mailverwijzing' (of alias) aanmaken. Binnenkomende mail wordt dan direct afgeleverd bij het door u ingestelde e-mailadres. Dit kan elke bestaande mailbox zijn die dezelfde domeinnaam gebruikt.
Hoewel het technisch ook mogelijk is om op deze manier e-mails door te sturen naar externe e-mailadressen, zoals Google- of Microsoft-adressen, raden wij dit af. Toegenomen beveiligingsmaatregelen, zoals SPF-controles, maken het steeds waarschijnlijker dat mails die op dergelijke manier worden doorgestuurd niet geaccepteerd worden op de eindbestemming.
E-mailverwijzingen en forwards
Om e-mailverwijzingen aan te maken, te beheren of te verwijderen, gaat u naar 'Hosting' → 'E-mailverwijzingen'. U ziet daar een overzicht van alle bestaande e-mailverwijzingen.
Ook voor alle mailboxen ziet u hier een verwijzing staan.
Nieuwe verwijzing aanmaken
Klik op de knop '+ Nieuw' om een nieuwe e-mailverwijzing aan te maken.
Vul bij 'E-mailadres' het deel van het e-mailadres in dat voor het apenstaartje staat bij het e-mailadres waarvandaan u door wilt sturen. Geef bij 'Verwijzing' aan naar welk e-mailadres de e-mails moeten worden doorgestuurd. Klik op de '+'-knop rechts om meer adressen toe te voegen als u wilt dat berichten naar meerdere adressen worden doorgestuurd.
Klik op 'Maak aan' wanneer u alles heeft ingevoerd.
E-mailfunctionaliteit uitschakelen
E-mailfunctionaliteit staat standaard aan. Als u geen e-mail via ons wilt gebruiken, en verwarring wilt voorkomen, kunt u e-mailfunctionailteit voor het geselecteerde domein uitschakelen via de schuif "E-mailondersteuning" bovenin de pagina 'E-mailinstellingen'.