Wijzigingen doorgeven

Voor een goede en snelle service is het van belang dat de gegevens van uw account te allen tijden up-to-date zijn. Het is vooral belangrijk (zie ook onze voorwaarden) om gedurende de duur van de overeenkomst met ons, een werkend e-mailadres in de contactgegevens te hebben staan waar wij de primaire contactpersoon kunnen bereiken. Het toevoegen van een telefoonnummer is hierbij sterk aan te raden.

Inhoud

Opzeggen overeenkomst

Als u diensten bij ons wilt opzeggen kunt u dat doen via ons Service Centre. Ga hiervoor naar "Administratie" → "Contracten", waar u een overzicht ziet van de contracten die u momenteel bij ons heeft lopen.

Door te klikken op het het potloodje of op het contractnummer van een contract opent u het overzicht van een contract. Daar vindt u de knop "Contract beëindigen…". U ontvangt een bevestiging van uw opzegging per mail naar de bij ons bekende primaire contactpersoon.

Administratieve wijzigingen

Als u als beheerder inlogt in het Service Centre vindt u onder het tabblad 'Administratie' een overzicht van al uw accountgegevens. De landingspagina, of administratie dashboard, geeft een overzicht van de contactgegevens en contactpersonen die bij ons bekend zijn. Verder ziet u ook een overzicht van actieve (hosting-) contracten en betaalde of openstaande facturen. Als u hier op het tabblad 'Bewerk Gegevens' klikt krijgt u de mogelijkheid om uw contactgegevens aan te passen.

Administratie-Dashboard-kies bewerk gegevens Dashboard van de Administratie-pagina in het Service Centre

Tabblad 'Bewerk Gegevens'

Het tabblad 'Bewerk Gegevens' toont een overzicht van de algemene accountgegevens, contactpersonen en adressen. De gegevens kunt u zichtbaar maken door op de blauw gearceerde naam te klikken. De gegevens zijn direct bewerkbaar. Klik op de blauwe knop 'Opslaan' als u klaar bent met de aanpassing van de gegevens. U kunt hier ook nieuwe entrees toevoegen voor nieuwe Contacten en Adressen.

Wijzigen contactpersoon

Wanneer u zich als klant bij Greenhost aanmeldt geldt de aanvrager als primair contactpersoon. Wanneer er een account wordt aangemaakt op naam van een bedrijf of andere organisatie gaan wij er van uit dat de aanvrager bevoegd is om namens deze organisatie verplichtingen aan te gaan. Deze persoon is tevens verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de contactgegevens. De contactpersoon, en andere contactgegevens kunt u wijzigen door als administrator in te loggen in ons Service Centre.

Gegevens vergrendelen

Omdat onze klanten de inloggegevens voor het beheerdersaccount soms delen met anderen binnen de organisatie, of met een derde partij - bijvoorbeeld een webdesigner - bieden wij onze klanten een vergrendeloptie aan voor het beschermen van de accountgegevens. U kunt uw gegevens vergrendelen door te klikken op de zwarte knop 'Vergrendelen'.

Als het account is vergrendeld, is het niet mogelijk de accountgegevens aan te passen en wordt een groene 'Ontgrendel'-knop getoond.

Let wel: uw accountgegevens zijn dus_niet standaard_ vergrendeld.

Ontgrendelen van uw accountgegevens

Als u op het tabblad 'Bewerk Gegevens' niet meer ziet dan een groene knop met de naam 'Ontgrendel', zijn uw gegevens vergrendeld. Om uw account te ontgrendelen dient u de volgende stappen te volgen:

  1. Klik op de groene knop 'Ontgrendel'

    Een dialoogvenster wordt geopend met een leeg veld met daar rechts naast wederom de knop 'Ontgrendel' en daaronder een blauwe knop met de tekst 'Stuur een nieuwe code'

    bewerk-gegevens-klik-ontgrendel

  2. Klik de blauwe knop 'Stuur een nieuwe code'

    Er wordt nu een mail naar het contactadres gestuurd met een 24 uur geldige code.

    bewerk-gegevens-stuur-code

  3. Open onze ontgrendelmail en kopiëer de code

    Open uw mailclient, open onze mail en kopiëer de ontgrendelcode. Mocht de mail niet binnen enkele minuten binnen komen, controleer dan voor de zekerheid de map waar de spam-mails worden geplaatst!

  4. Plak de ontgrendelcode en ontsluit uw gegevens

    Plak de code in het ontgrendel veld van het dialoogvenster en klik op de groene knop 'Ontgrendel'. Als u de juiste code heeft ingevoerd krijgt u de melding dat uw gegevens zijn ontgrendeld.

  5. De gegevens bewerken

    Als de code correct is ingevuld krijgt u kort de melding dat uw account is ontgrendeld en wordt de pagina automatisch ververst: U kunt aan de slag met uw gegevens!

  6. Vergeet u niet uw gegevens weer te vergrendelen?

    Als u klaar bent kunt u er voor kiezen uw gegevens weer vergrendelen door te klikken op de zwarte knop 'Vergrendelen'.

Complicaties

Als het niet lukt om in te loggen en de gegevens aan te passen helpen wij u graag persoonlijk verder. Hiervoor ontvangen wij graag via support@greenhost.nl een email van de bij ons bekende contactpersoon.

Het kan voorkomen dat de oude contactpersoon niet in staat is om contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld omdat deze de organisatie heeft verlaten. Wij kunnen dan de contactpersoon wijzigen op initiatief van een aantoonbaar bevoegd vertegenwoordiger.

U dient hiervoor de volgende documenten aan ons toe te zenden:

  1. Geldig identiteitsbewijs van de bevoegd vertegenwoordiger.
  2. Bewijs waaruit de bevoegdheid van deze vertegenwoordiger blijkt, zoals een uittreksel van de KVK.
  3. Ondertekende vrijwaringsverklaring

Interne geschillen

Het kan voorkomen dat zich meerdere partijen bij ons melden die beweren namens de organisatie te handelen. In dit geval zullen wij het account volledig bevriezen en geen wijzigingen meer toestaan totdat de klant duidelijkheid heeft gecreëerd aangaande de bevoegdheid. In de meeste gevallen zullen wij de KVK gegevens als leidend beschouwen.

Overdracht account

Als u uw domein en hostingpakket over wilt dragen aan een andere eigenaar ontvangen wij van de huidige contactpersoon graag een e-mail met de nieuwe gegevens. Wanneer de overdracht wordt bevestigd door de nieuwe eigenaar dragen wij het beheer over aan de nieuwe eigenaar.

Wij hebben voor de overdracht de volgende gegevens nodig:

  • Welke domeinen/hostingpakketten het om gaat
  • Bedrijfsnaam nieuwe eigenaar
  • Naam contactpersoon
  • Adres
  • Postcode
  • Plaats
  • Land
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Wilt u betalen per automatische incasso? Ja / Nee
  • Zo ja; nummer, tenaamstelling en plaats van uw (post)bankrekening