Wijzigingen doorgeven

Voor een goede en snelle service is het van belang dat de gegevens van uw account te allen tijde up-to-date zijn. Het is vooral belangrijk (zie ook onze voorwaarden) om gedurende de duur van de overeenkomst een e-mailadres in de contactgegevens te hebben staan waar wij u op kunnen bereiken. Het toevoegen van een telefoonnummer is hierbij ook sterk aan te raden.

Inhoud

Opzeggen

Als u diensten bij ons wilt opzeggen kunt u dat doen via ons Service Centre. Ga hiervoor naar 'Administratie' → 'Contracten', waar u een overzicht ziet van de contracten die u momenteel bij ons heeft lopen.

Door te klikken op het potloodje of op het contractnummer van een contract opent u het overzicht van dat contract. Daar vindt u de knop "Contract beëindigen…". Na bevestiging van de beëindiging wordt een e-mail met de bevestiging van uw opzegging naar het bij ons bekende primaire contactadres gestuurd.

Administratieve wijzigingen

Als u als beheerder inlogt in het Service Centre vindt u onder 'Administratie' een overzicht van al uw accountgegevens. Het Dashboard geeft een overzicht van de contactgegevens en contactpersonen die bij ons bekend zijn. Verder ziet u ook een overzicht van uw actieve contracten en recente facturen. Via het tabblad 'Bewerk Gegevens' kunt u uw contactgegevens aanpassen.

Administratie-Dashboard-kies bewerk gegevens Administratie-pagina in het Service Centre

Tabblad 'Bewerk Gegevens'

Het tabblad 'Bewerk Gegevens' toont algemene accountgegevens, contactpersonen en adressen wanneer u op de blauwe koptekst klikt. De gegevens zijn direct bewerkbaar. Klik op de blauwe knop 'Opslaan' als u klaar bent met de aanpassing van de gegevens. U kunt hier eventueel ook contactpersonen of adressen toevoegen met de groene knoppen.

Algemeen contactpersoon

Wanneer u zich als klant bij Greenhost aanmeldt, geldt de aanvrager automatisch als primair contactpersoon. Wanneer er een account wordt aangemaakt op naam van een bedrijf of andere organisatie gaan wij ervanuit dat de aanvrager bevoegd is om namens deze organisatie verplichtingen aan te gaan. Deze persoon is tevens verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de contactgegevens. De contactpersoon kunt u wijzigen door de huidige contactpersoon en bijbehorende gegevens aan te passen onder de 'Bewerk Gegevens'-tab (onder 'Administratie').
U kunt hierbij ook kiezen voor een meer algemeen emailadres, zoals info@, ict@ of voorzitter@ zodat dit niet hoeft te worden aangepast bij personele wijzigingen in uw organisatie.

Accountgegevens vergrendeld

Omdat onze klanten de inloggegevens voor het beheerdersaccount soms delen met anderen binnen de organisatie, of met een derde partij — bijvoorbeeld een webdesigner — bieden wij onze klanten een vergrendeloptie aan voor het beschermen van de accountgegevens. U kunt uw gegevens vergrendelen door te klikken op de zwarte knop 'Vergrendelen'.

Als de gegevens vergrendeld zijn, is het niet mogelijk deze aan te passen en wordt een groene 'Ontgrendel'-knop getoond.

Let wel: uw accountgegevens zijn bij nieuwe accounts standaard niet vergrendeld.

Accountgegevens ontgrendelen

Als u op het tabblad 'Bewerk Gegevens' alleen een groene knop met de naam 'Ontgrendel' ziet, dan zijn uw gegevens vergrendeld. Voor het ontgrendelen van de gegevens kunt u het volgende doen:

  1. Klik op de groene 'Ontgrendel'-knop.
  2. Klik in het verschenen dialoogvenster op de blauwe knop 'Stuur een nieuwe code'. Er wordt nu een e-mail naar het primaire contactadres gestuurd met een ontgrendelingscode.
  3. Ontgrendel uw account met de code uit de ontvangen e-mail en de groene 'Ontgrendel'-knop.

Als u klaar bent, kunt u ervoor kiezen uw gegevens weer te vergrendelen door te klikken op de zwarte knop 'Vergrendelen'.

Overdracht account

Als u uw domein en hostingpakket (inclusief bestaande websites en e-mail) over wilt dragen aan een andere eigenaar, kunt u het merendeel van de contactgegevens zelf aanpassen via ons Service Centre. Voor de tenaamstelling van de account hebben wij wel graag even persoonlijk contact. Daarvoor ontvangen we graag een e-mail waarin u aangeeft om welk account het gaat en wat de nieuwe tenaamstelling moet worden.

Wanneer slechts een deel van het pakket overgedragen moet worden ontvangen we ook graag een e-mail met een beschrijving van welke diensten er overgezet moeten worden. Wij kijken dan met u mee hoe dit het handigst gedaan kan worden.

Complicaties

Als het niet lukt om in te loggen en de gegevens aan te passen, dan helpen wij u persoonlijk verder. Hiervoor ontvangen wij graag via support@greenhost.nl een e-mail van de bij ons bekende contactpersoon.

Het kan voorkomen dat de oude contactpersoon niet in staat is om contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld omdat deze de organisatie heeft verlaten. Wij kunnen dan de contactpersoon wijzigen op initiatief van een aantoonbaar bevoegd vertegenwoordiger.

U dient hiervoor de volgende documenten aan ons toe te zenden:

  1. geldig identiteitsbewijs van de bevoegd vertegenwoordiger of eigenaar,
  2. als de eigenaar een organisatie is: bewijs waaruit de bevoegdheid van deze vertegenwoordiger blijkt, zoals een uittreksel van de KVK, en
  3. een verklaring waarin u bevestigt:
    • dat u wettelijk bevoegd bent om te handelen namens het betreffende bedrijf,
    • dat u Greenhost vrijwaart van aansprakelijkheid ten aanzien van schade en/of kosten veroorzaakt door deze wijziging, en
    • dat u akkoord gaat met de overdracht van het volledige account naar een ander contactpersoon. Vermeld hierbij de volgende gegevens van de nieuwe contactpersoon:
      • Naam
      • E-mailadres
      • Telefoonnummer

Interne geschillen

Het kan voorkomen dat zich meerdere partijen bij ons melden die beweren namens de organisatie te handelen. In dit geval zullen wij het account volledig bevriezen en geen wijzigingen meer toestaan totdat de klant duidelijkheid heeft gecreëerd aangaande de bevoegdheid.