Er kunnen geen niet-geïdentificeerde e-mails vanaf een niet-bestaand e-mailadres worden verstuurd

NB: deze blog post is redelijk oud

We hebben sinds dit artikel een nieuwe website gekregen. Wellicht ziet dit artikel er daarom niet zo uit zoals je zou verwachten.

Als je denkt dat deze pagina erg nuttig is, en hij er niet mooi uit ziet of niet goed functioneert, neem dan contact met ons op.

Wij hebben 21 december 2017 onze SMTP mail server geupdate waardoor deze nu aan de standaarden voldoet. Dit betekent dat er vanaf nu geen niet-geïdentificeerde e-mails vanaf een niet-bestaand e-mailadres kunnen worden verstuurd. Uitzonderingen hierop zijn niet-bestaande e-mailadressen van de vorm: webmaster@…, noreply@…, no-reply@…, wordpress@…, cron@… en root@… .

Mocht je toch een niet bestaand e-mailadres willen gebruiken, dan is dat simpel op te lossen door een wildcard/catch-all e-mailadres aan te maken. Dan zullen alle e-mails gericht aan adressen op dit specifieke domein geaccepteerd worden en mag email verzonden worden vanaf alle mogelijke adressen.
Log in als webmaster in het Cosmos Service Centrum en ga naar Hosting -> E-mailverwijzingen -> Nieuw. Vul als E-mailadres een asterisk (*) in. Bij Verwijzing vul je de (mogelijk nieuwe) mailbox waar je deze e-mails in wilt ontvangen.

We raden je aan om deze wildcard te forwarden naar een mailbox die je periodiek doorkijkt, zo kan je bijvoorbeeld zien of er mensen zijn die reageren op deze e-mails, of dat er e-mails bouncen.

Mocht je hier vragen over hebben, neem dan contact op met de helpdesk.