Over ons

 

recycle

Greenhost is een klein en snel groeiend internetbedrijf, met een eigenwijze en kritische inslag. Wij zetten ons in voor een duurzaam, open en vrij internet en de bescherming van haar gebruikers. Wij werken samen met vele partijen op het gebied van techniek, journalistiek, cultuur, educatie en duurzaamheid en ontwikkelen onze eigen software, projecten en ideeën.

Duurzaamheid als uitgangspunt

windmill

Groene webhosting is de basis van Greenhost en al meer dan vijftien jaar lopen wij hierin voorop. Voor onze inkoop selecteren wij streng op duurzaamheid van diensten en producten, en waarden en uitgangspunten van de leveranciers. Als onze eisen niet haalbaar blijken, dan proberen wij leveranciers mee te krijgen om hun beleid aan te passen. Het merendeel van onze werknemers komt op de fiets of met het openbaar vervoer. Wij zijn gehuisvest in een van de meest duurzame gebouwen van Amsterdam, en wij bieden onze werknemers biologische vegetarische/veganistische lunches.

lees verder

Innovatieve technische oplossingen

cogs-optionsOns platform is volledig autonoom, en bij de inrichting maken wij gebruik van innovatieve technologieën. Waar mogelijk maken wij gebruik van opensource-software. Ook dragen wij actief bij aan de opensource-gemeenschap. Onze infrastructuur is gebaseerd op CEPH met Xen-virtualisatie. Bij onze Shared Hosting bieden wij technologieën zoals Let’s Encrypt en bestaande klanten kunnen binnen enkele minuten naar wens nieuwe VPS’en aanmaken of afsluiten. Wij zijn onder andere verbonden met de grootste Internet Exchange in de wereld (AMSix) zodat wij goed bereikbaar zijn voor lokale en internationale bestemmingen.

lees verder

Toegewijde helpdesk

swimming-poolWij vinden het belangrijk om onze technologie toegankelijk te maken. Via ons Service Centre heb jij zelf het beheer over de door ons geleverde diensten. Via de uitvoerige helpdesk-artikelen op onze website zul jij antwoord vinden op veel van jouw vragen. Als jij de benodigde informatie niet in de helpdesk-artikelen of in het Service Centre kunt vinden, bieden we tijdens kantoortijden persoonlijke ondersteuning via e-mail en telefoon door onze ervaren supportmedewerkers. Aanvullende pakketten voor 24-uursondersteuning zijn beschikbaar en er is altijd een engineer on-call om direct op eventuele systeembrede storingen te reageren.

lees verder