Facturatie
Dit gedeelte beantwoordt sommige van de vragen die u zou kunnen hebben over ons facturatieproces.
Contents
Facturen inzien
Facturen worden kort nadat ze zijn aangemaakt gemaild naar het bij ons bekend facturatie adres. Daarnaast zijn ze ook altijd in te zien in het Service Centre. Log daarvoor in met de admin-gebruiker en kijk onder "Administratie" → "Facturen".
U kunt de facturen hier downloaden als PDF of u kunt een kopie via e-mail versturen.
Betaalopties
Op deze pagina kunt u openstaande facturen ook direct voldoen. Vink de factuur (of facturen) aan die u wilt betalen en selecteer de gewenste betaalmethode onder de facturen.
Tijdens het betaalproces kunt u er eventueel voor kiezen om de betaalmethode op te slaan. Hiermee stelt u automatische afschrijving in voor toekomstige facturen.
Op dit moment is het niet mogelijk om zelf een opgeslagen betaalmethode te wijzigen. Mocht u dit willen wijzigen of annuleren, neem dan contact met ons op.
Betalingen via onze website of het Service Centre worden afgehandeld door onze externe betalingsprovider.
Bankoverschrijvingen zijn uiteraard ook mogelijk, zie daarvoor onze betaalgegevens.
Facturatieproces
Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen.
We hanteren twee verschillende facturatiemethodes, die hier beschreven worden.
Contracten
Alle contracten voor onze domeinregistraties en hostingpakketten worden jaarlijks vooraf gefactureerd en automatisch verlengd. U kunt de factuur ongeveer 6 weken voor het begin van de nieuwe periode verwachten.
Domeinregistraties dienen minstens een maand voor de verlengdatum te worden opgezegd, omdat wij ook zelf vooraf gefactureerd worden voor de verlenging. Dit betekent dat u nadat u de factuur heeft gekregen ongeveer 10 dagen heeft om het contract op te zeggen en verlenging te voorkomen.
Hostingpakketten kunnen elk moment worden opgezegd, met inachtnemening van één maand opzegtermijn. Als er na de ingestelde einddatum nog een periode vooruit is gefactureerd zal deze periode automatisch gecrediteerd worden. Hiervoor is het belangrijk dat er een rekeningnummer in onze administratie is ingevoerd.
Hoe u contracten kunt opzeggen vindt u op deze pagina.
Betalen per gebruik
Voor VPS'en worden de facturen achteraf gegenereerd, gebaseerd op het daadwerkelijke gebruik. Deze facturen worden maandelijks verzonden.
Als u een VPS verwijdert of de configuratie aanpast, of als u een nieuwe VPS aanmaakt, zal dit de daaropvolgende maand op de factuur te zien zijn.
Om die reden kan het voorkomen dat u, verscheidene weken nadat u de VPS verwijderd heeft, nog een laatste factuur ontvangt.
De maandelijkse kosten van uw bestaande VPS'en zijn ook te zien in het VPS-overzicht, onder "VPS Cloud" → "VPS-overzicht".
Btw
Al onze diensten zijn belastbaar voor de btw. Het btw-tarief hangt af van uw woonplaats:
- Als er een Nederlands adres in onze administratie is opgenomen, wordt het Nederlandse btw-tarief van 21% toegepast.
- Als u buiten de EU gevestigd bent wordt er geen btw in rekening gebracht. Uw locale btw-regels zijn van toepassing.
- Als u binnen de EU gevestigd bent, wordt het lokale standaard btw-tarief toegepast. Btw-verlegging is mogelijk voor organisaties binnen de EU als uw geldige btw-nummer bij ons bekend is voordat de factuur is gegenereerd.
Als er geen fysiek adres bekend is in onze administratie zal het Nederlandse btw-tarief worden toegepast.
Wijzigen factuurgegevens
Als het adres op de factuur niet klopt, als deze naar een verkeerd e-mailadres verzonden is, of als u uw btw-nummer wilt toevoegen, dan kunt u deze gegevens zelf wijzigen in het Service Centre, zoals uitgelegd op deze pagina.
Als u een kopie van de factuur nodig heeft met de gewijzigde gegevens, dan kunt u, nadat u de wijzigingen heeft doorgegeven zoals hierboven beschreven, een geupdate kopie downloaden of naar uzelf e-mailen vanaf de pagina "Administratie" → "Invoices".