Gegevens wijzigen & vergrendelen

 
Als eigenaar en webmaster van een account geven wij u de mogelijkheid uw administratiegegevens te wijzigen in het Cosmos Service Centre . Omdat het webmaster-account vaak gebruikt wordt door een derde partij – bijvoorbeeld een webdesigner – of binnen een organisatie beheerd wordt door iemand anders dan de eigenaar, bieden wij onze klanten een  vergrendeloptie aan voor het beschermen van de accountgegevens. Let wel: uw accountgegevens zijn dus standaard niet vergrendeld. Hieronder leggen wij uit waar u de contactgegevens kunt bewerken, hoe u de adminsitratiegegevens kunt vergrendelen en hoe u de ontgrendelcode opvraagt om uw accountgegevens weer vrij te geven.

 

Administratie ‘Dashboard’

Als u met uw webmaster-account inlogt in het Cosmos Service Centre vindt u onder het tabblad ‘Administratie’ een overzicht van al uw accountgegevens. De landingspagina, of administratie dashboard, geeft een handig overzicht van de contactgegevens en contactpersonen die bij ons bekend zijn. Verder ziet u ook een overzicht van actieve (hosting-) contracten en betaalde of openstaande facturen.  Als u hier op het tabblad ‘Bewerk Gegevens’ klikt krijgt u de mogelijkheid om uw contactgegevens aan te passen.

Als het account is vergrendeld, zijn de gegevens verborgen en wordt u een groene ‘Ontgrendel’-knop getoond; zie het stappenplan ‘Ontgrendelen van uw accountgegevens’ voor verdere uitleg.

Administratie-Dashboard-kies bewerk gegevens

Dashboard van de Administratie-pagina in het Service Centre

 

Tabblad ‘Bewerk Gegevens’

Het tabblad ‘Bewerk Gegevens’ toont een overzicht van de algemene accountgegevens, contactpersonen en adressen. De gegevens kunt u zichtbaar maken door op de blauw gearceerde naam te klikken. De gegevens zijn direct bewerkbaar. Klik op de blauwe knop ‘Opslaan’ als u klaar bent met de aanpassing van de gegevens. U kunt hier ook nieuwe entrees toevoegen voor nieuwe Contacten en Adressen. Verwijderen van contacten of adressen is niet mogelijk.

 

Vergrendelen van uw accountgegevens

Als u klaar bent met het bijwerken van uw accountgegevens vergeet dan niet om deze weer te vergrendelen. Dit kunt u doen met 1 druk op de zwarte knop ‘Vergrendelen’. Na het activeren van de vergrendeling wordt uw pagina ververst en ziet u weer de optie voor het ontgrendelen van uw gegevens.

 

Ontgrendelen van uw accountgegevens

Als het goed is ziet u met het naar voren halen van het tabblad ‘Bewerk Gegevens’ niet veel meer dan een groene knop met de naam ‘Ontgrendel’. Als u een lijst ziet met te bewerken gegevens, dan is het account al eerder eens ontgrendeld. U of iemand anders is vergeten de vergrendeling weer te activeren na een eerdere bewerking van de gegevens. Om uw account te ontgrendelen dient u de volgende stappen te volgen:

bewerk-gegevens-klik-ontgrendel

1. Klik op de groene knop ‘Ontgrendel’
Een dialoogvenster wordt geopend met een leeg veld met daar rechts naast wederom de knop ‘Ontgrendel’ en daaronder een blauwe knop met de tekst ‘Stuur een nieuwe code’

 

 

bewerk-gegevens-stuur-code

2. Klik de blauwe knop ‘Stuur een nieuwe code’
Er wordt nu een mail naar het contactadres gestuurd met een 24 uur geldige code.

 

 

 

3. Open onze ontgrendelmail en kopiëer de code
Open uw mailclient, open onze mail en kopiëer de ontgrendelcode. Mocht de mail niet binnen enkele minuten binnen komen, controleer dan voor de zekerheid de map waar de spam-mails worden geplaatst!

 

 

4. Plak de ontgrendelcode en ontsluit uw gegevens
Plak de code in het ontgrendel veld van het dialoogvenster en klik op de groene knop ‘Ontgrendel’. Als u de juiste code heeft ingevoerd krijgt u de melding dat uw gegevens zijn ontgrendeld.

 

5. De gegevens bewerken
Als de code correct is ingevuld krijgt u kort  de melding dat uw account is ontgrendeld en wordt de pagina automatisch ververst: U kunt aan de slag met uw gegevens!

6. Vergeet u niet uw gegevens weer te vergrendelen?
Als u klaar bent raden wij aan uw accountgegevens weer veilig te vergrendelen.

 

 

Problemen bij het ontgrendelen

Het mailadres is niet meer actief: U dient via de procedure ‘Wijzigen Contactpersoon’ de nieuwe gegevens door te geven. Lees de betreffende handleiding door voor de exacte procedure.
De mail met de code komt niet aan: Controleer of uw mailaccount wel actief is en of de mail niet per ongeluk als spam wordt aangemerkt.
De code klopt niet: U heeft te lang gewacht met het invoeren of u heeft de code niet goed overgenomen. Probeer het nog een paar keer of vraag anders opnieuw de code aan.

Foutmelding bij verkeerde code: vraag opnieuw een code aan!

Foutmelding bij verkeerde code: vraag opnieuw een code aan!

Mochten bovenstaande oplossingen niet helpen met het oplossen van de problemen, of u ondervindt andere storingen, neem dan contact op met onze helpdesk.