SSL/TLS inschakelen POP3

 

Waarschijnlijk ben je naar deze handleiding doorverwezen omdat wij hebben gezien dat je een onveilige verbindingsmethode gebruikt om de email op te halen. Dit is in de meeste email programma’s relatief eenvoudig te wijzigen door het bestaande account aan te passen.

We zullen binnenkort onversleutelde verbindingen met onze emailservers onmogelijk maken. Het is dus belangrijk dat je voor die tijd overstapt van een onversleutelde POP3 verbinding naar een met SSL, TLS of startTLS beveiligde POP3 verbinding. Deze instellingen zijn meestal te vinden in de accountinstellingen onder het geavanceerde menu voor de inkomende server.

Kies voor de inkomende server voor SSL of TLS en poort 995.

Kies je email-programma:

Outlook

Open de instellingen en volg stap 1 tot 4 in de onderstaande afbeelding:

Lukt het hier niet of wil je het account liever vanaf start opnieuw instellen raadpleeg dan onze volledige Outlook handleiding.

Apple Mail

Klik op “Mail” > “Preferences” of “Voorkeuren” en volg dan de stappen 1 tot 3 in deze afbeelding:

In de laatste versie van Apple mail is het menu gewijzigd.
Ga naar Klik op “Mail” > “Preferences” of “Voorkeuren” en Accounts. Klik op de tab “Advanced” of “Serverinstellingen”. En zoek ““Automatically manage connection settings”  of “Beheer verbindingsinstellingen automatisch”. Vink deze optie uit en check daar of poort 995 is beveiligd met SSL:

Lukt het niet of wil je het account liever vanaf start opnieuw instellen raadpleeg dan onze volledige Apple mail handleiding.

Thunderbird

Volg de stappen 1 tot 3 in de onderstaande afbeelding.

Lukt het niet of wil je het account liever vanaf start opnieuw instellen raadpleeg dan onze volledige Thunderbird handleiding.

Gmail

Log in op de desktop versie van Gmail en volg de stappen 1 tot 5 in de onderstaande afbeelding: