E-mailaccounts beheren [Webmaster]

 
De contractant heeft met het webmaster-account het beheer over de e-mailaccounts behorend bij de domeinen die onder een hostingaccount geregistreerd staan. Het beheer van deze e-mailaccounts gaat via het Service Centre. U kunt e-mailaccounts aanmaken, beheren en verwijderen onder ‘Hosting’ – ‘E-mail accounts’.

E-mailaccounts aanmaken

Met het selecteren van ‘Hosting’ – ‘E-mail accounts’ komt u als webmaster terecht op het tabblad ‘Overzicht’ waar de bestaande e-mailaccounts van de geselecteerde domeinnaam getoond worden. Als gewone gebruiker van een e-mailaccount komt u direct terecht in de beheer-menu, wat verderop besproken wordt.

Domeinnaam selecteren

Om het juiste e-mailaccount te verkrijgen dient ten eerste de juiste domeinnaam geselecteerd te worden. In het vak ‘Selecteer domeinnaam’ linksboven in de kolom kunt u een domeinnaam van uw hostingpakket intypen en aanklikken in de te verschijnen drop-down menu. Met het selecteren van een domeinnaam wordt op de achtergrond de hostinginstellingen voor deze domeinnaam geladen. Deze worden zichtbaar als u bijvoorbeeld de pagina voor ‘Hosting’ – ‘E-mail accounts’ opnieuw laadt (als dit niet al automatisch is gebeurd).

Nieuwe gebruiker/mailbox

Nieuwe e-mailaccounts kunnen worden aangemaakt door boven op de blauwe knop ‘+ Gebruiker toevoegen…’ te klikken, of door het tabblad ‘Nieuwe gebruiker/mailbox’ te selecteren. Onder het nieuwe tabblad ‘Bewerken’ zijn de tabbladen ‘Algemeen’, ‘E-mail’ en ‘Spam’ te zien en worden als eerste de instellingen van het submenu ‘Algemeen’ getoond.

E-mailadres en volledige naam

Hier kunt u bij ‘Gebruikersnaam’ het e-mailadres, de gebruikersnaam waar men mee inlogt, bepalen door het voorvoegsel in te voeren dat in een e-mailadres vóór de @ komt. Achter ‘Volledige naam’ kunt u een naam invoeren voor een duidelijk overzicht van al uw te beheren e-mailaccounts. De volledige naam wordt tevens weergegeven bij het verzenden van e-mail vanuit de webmail. Als laatste dient u een nieuw wachtwoord in te voeren.

Nieuw wachtwoord

Een nieuw wachtwoord kan van alles zijn, maar zorg er vooral voor dat deze moeilijk te raden is. Een nieuw wachtwoord dient tenminste te bestaan uit 7 karakters, met minimaal 1 hoofdletter en 1 cijfer of vreemd teken (spaties mogen ook!). Let erop dat u nooit een al bestaand wachtwoord gebruikt en zorg er voor dat ook de accounthouders regelmatig het wachtwoord veranderen.

E-mailaccounts Verwijderen

Met het webmaster-account kunt u e-mailaccounts verwijderen met het prullenbak-icoon dat vóór het e-mailadres staat. Tijdens het bewerken van een e-mailaccount kan deze verwijderd worden door op het tabblad ‘Verwijder gebruiker’ te klikken. Het webmaster-account zelf is niet te verwijderen. Hiervoor wordt dan ook geen prullenbak-icoon getoond.