Service and Technical Support Engineer

 
Wij verzorgen webhosting voor onze klanten, die technisch meer of minder onderlegd zijn. Jij hebt technische aanleg, maar bent ook communicatief sterk. Hierdoor ben je in staat bent om onze technologie uit te leggen aan zowel de technisch sterke, als de technisch minder onderlegde klanten. Je hebt kennis van webhosting. Onder je taken valt onder andere het beheren van domeinenregistraties en het aanvragen en installeren van SSL certificaten. Ook help je klanten bij het instellen van email en het aanpassen van websites. Je kunt goed samenwerken met software ontwikkelaars en systeembeheerders. Tevens heb je affiniteit met onze duurzame benadering en je bent voorstander van digitale vrijheid en privacy. Bij gebleken geschiktheid zijn er doorgroeimogelijkheden naar verschillende technische functies binnen het bedrijf.

Doel van de functie:

Je gaat aan de slag bij onze helpdesk als 1e lijn service en technical support engineer. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor een vriendelijke, deskundige en tijdige beantwoording van de technische en algemene vragen van onze klanten.

Activiteiten en taken:

  • Verlenen van 1e lijn technische en algemene ondersteuning;
  • Registreren van problemen, service verzoeken of doorverwijzingen in het incident management systeem;
  • Doorverwijzen naar 2e lijn, afhankelijk van het type probleem;
  • Signaleren en rapporteren van problemen die een grote impact (kunnen) hebben op de dienstverlening;
  • Raadplegen van technici voor belangrijke problemen en service verzoeken
  • Mede ontwikkelen en bijhouden van algemene kennis, handleidingen en procedures;
  • Aantal uren in overleg. Minimale beschikbaarheid 12 uur per week.

 

Competenties:

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, in Nederlands en Engels;
  • Een professionele, enthousiaste en klant- en servicegerichte instelling;
  • Een proactieve, analytische en oplossingsgerichte houding;
  • Kennis van webhosting, domeinnamen, DNS en SSL;
  • Kennis van alle besturingssystemen (Linux, OSX, Windows)

 

Wat we aanbieden:

  • Een klein, gezellig en groeiend bedrijf met een vlakke managementstructuur;
  • Verscheidene doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie;
  • Verbindingen met pioniers in vrije software, digitale vrijheid en de ‘hacktivistische’ community;
  • Sterke, langdurige relaties met klanten;
  • Meer dan 15 jaar ervaring met het aanbieden van innovatieve internet diensten;
  • ‘Cutting edge’ technologie;
  • Wij richten ons op maatschappelijke relevante thema’s;
  • Wij werken met open source software;
  • Biologische lunches, koffie en drankjes;
  • Kantoor in het hart van Amsterdam

 

Graag ontvangen we je motivatiebrief en CV (als PDF) per mail via: vacancies@greenhost.net
PGP Finger print: 57A0 7F09 90E5 95F9 4E5C 300D A642 0965 4BB9 5417

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt NIET op prijs gesteld.
Wij gaan uit principe niet in op ongevraagde aanbiedingen, en plaatsen uw bedrijf op onze interne blacklist.