We zijn Ervaren

 
Greenhost heeft al meer dan tien jaar ervaring met het aanbieden van webhosting. Ooit begonnen als tweepitter zijn we uitgegroeid tot een bedrijf met zeven medewerkers en duizenden websites. We verbeteren ons platform continue, onder andere dankzij de feedback van onze klanten, waaronder veel professionals. We maken gebruik van cloud & clusterhosting op basis van een storageplatform. Alle onderdelen zoals stroomvoorziening en internetverbindingen zijn meervoudig uitgevoerd en we maken gebruik van twee verschillende datacentra voor optimale veiligheid en up-time.

 

Flexibel platform

Greenhost biedt een hostingplatform met uitgebreide ondersteuning. Het groene datacenter Evoswitch waar wij onze servers plaatsen is met meerdere glasvezelverbindingen verbonden aan het grootste internetknooppunt van Nederland en wordt 24/7 beveiligd. Doordat wij gebruik maken van clusterhosting kunnen verschillende servers het verkeer opvangen als een van de servers in de problemen komt. Door clusterhosting is ons platform niet alleen duurzaam en zuinig, maar ook zeer geschikt voor grote of veelbezochte websites.

 

Betrouwbaar

Greenhost houdt alle systemen in de gaten met monitoring software. Kleine problemen worden automatisch opgelost en bij grotere problemen wordt er een sms verstuurd naar een technicus die dan direct actie onderneemt.

Wij maken gebruik van energiezuinige hardware van SUN en IBM. Bij het ontwerp van ons platform gaan we er vanuit dat zelfs de beste hardware een keer kapot kan gaan. Systemen zijn daarom meervoudig uitgevoerd en er is reservecapaciteit aanwezig die ingeschakeld kan worden. Ook Internet- en stroomconnectiviteit is meervoudig uitgevoerd. Daarnaast worden alle systemen gebackupt en worden die backups lange tijd bewaard.

De informatie over configuraties en systemen wordt goed bijgehouden, zodat er altijd meerdere technici zijn die een eventueel probleem kunnen oplossen.

 

Complete support

Omdat wij al bijna tien jaar bestaan zijn wij de meest complexe supportproblemen wel eens tegen gekomen en hierop ingespeeld. Daarnaast hebben we door ons contact met (web)professionals veel ervaring met verschillende pakketten en configuraties. Wij bieden uitgebreide self-support via onze digitale helpdesk. Via onze servicepagina’s kunt u de instellingen van uw pakket naar eigen inzicht aanpassen. Als u er via onze digitale helpdesk toch niet uitkomt, dan staan wij garant voor een persoonlijke ondersteuning via e-mail en telefoon. Bij storingen kunt u ons 24 uur per dag bereiken.